Stosownie do § 65 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „CENTRUM” w Płocku, Rada Nadzorcza sprawuje funkcje kontroli oraz nadzoru nad całokształtem działalności Spółdzielni. Swoje zadania i obowiązki Rada Nadzorcza odnosi głównie do działalności Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „CENTRUM”, zachowując statutowy podział kompetencji pomiędzy organami samorządowymi Spółdzielni.
Rada Nadzorcza w swojej pracy kieruje się zawsze dobrem wspólnym jakim jest wspólna własność mienia spółdzielczego, jak również dobrem poszczególnych członków Spółdzielni dbając o powierzone do nadzorowania mienie. Stosownie do postanowień Statutu Spółdzielni pracami Rady Nadzorczej kieruje Prezydium Rady Nadzorczej.
Bezpośrednią podstawą prawną działania Rady Nadzorczej są zapisy „Regulaminu Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „CENTRUM” w Płocku”.
Kadencja Rady Nadzorczej wynosi 3 lata.
Rada Nadzorcza od dnia 06 czerwca 2018 do dnia 17 września 2018 roku funkcjonowała w następującym składzie osobowym:
- CZARNOMSKA MARIA – Przewodnicząca RN
- LELEŃ ZBIGNIEW – Z-ca Przewodniczącego RN
- TEREBUS ALINA – Sekretarz RN
- CZOWGAN EWA – Członek RN
- KOLAS MARIAN – Członek RN
- ŻÓŁTOWSKI WOJCIECH – Członek RN
- DOROBEK ANNA – Członek RN
Rada Nadzorcza od dnia 17 września 2018 funkcjonuje w następującym składzie osobowym:
- DOROBEK ANNA – Przewodnicząca RN
- LELEŃ ZBIGNIEW – Z-ca Przewodniczącego RN
- TEREBUS ALINA – Sekretarz RN
- CZARNOMSKA MARIA – Członek RN
- CZOWGAN EWA – Członek RN
- KOLAS MARIAN – Członek RN
- ŻÓŁTOWSKI WOJCIECH – Członek RN
Do zakresu działania Rady Nadzorczej należy:
a/ Uchwalanie planów gospodarczych i programów działalności społecznej, oświatowej i kulturalnej;
b/ Nadzór i kontrola działalności Spółdzielni poprzez:
- badanie okresowych sprawozdań oraz sprawozdań finansowych;
- dokonywanie okresowych ocen wykonania przez Spółdzielnię jej zadań gospodarczych, ze szczególnym uwzględnieniem przestrzegania przez Spółdzielnię praw jej członków;
- przeprowadzanie kontroli nad sposobem załatwiania przez Zarząd wniosków organów Spółdzielni i jej członków;
- nadzór nad realizacją uchwał Walnego Zgromadzenia;
- kontrola wykonania planów gospodarczych Spółdzielni, badanie okresowych zamknięć rachunkowych i stanu majątkowego Spółdzielni;
c/ Wybór biegłego rewidenta przeprowadzającego badania sprawozdań finansowych;
d/ Składanie Walnemu Zgromadzeniu sprawozdań zawierających w szczególności wynik kontroli i ocenę sprawozdań finansowych;
e/ Podejmowanie uchwał w sprawie nabycia i obciążenia nieruchomości oraz nabycia zakładu lub innej jednostki organizacyjnej;
f/ Zatwierdzanie struktury organizacyjnej Spółdzielni;
g/ Rozpatrywanie skarg na działalność Zarządu;
h/ Podejmowanie uchwał w sprawach czynności prawnych dokonywanych między Spółdzielnią, a członkiem Zarządu lub dokonywanych przez Spółdzielnię w interesie członka Zarządu oraz reprezentowanie Spółdzielni przy tych czynnościach; do reprezentowania Spółdzielni wystarczy dwóch członków Rady przez nią upoważnionych;
i/ Uchwalanie zasad rozliczania kosztów związanych z eksploatacją i utrzymaniem lokali oraz nieruchomości wspólnych, nieruchomości stanowiących mienie Spółdzielni, a także związanych z innymi zobowiązaniami Spółdzielni i zasad ustalania opłat przypadających na lokale z tego tytułu;
j/ Uczestniczenie w lustracji Spółdzielni, w tym wybór podmiotu przeprowadzającego lustrację, oraz nadzór nad wykonywaniem zaleceń pokontrolnych;
k/ Uchwalanie regulaminów:
- Zarządu;
- używania lokali w zasobach budynkowych Spółdzielni oraz porządku domowego i zasad współżycia mieszkańców;
- określającego szczegółowy podział obowiązków Spółdzielni i członków w zakresie napraw i wymian wewnątrz lokali;
- określającego zasady tworzenia, wydatkowania i rozliczania funduszu remontowego w Spółdzielni;
- innych regulaminów określonych w Statucie.
SPRAWOZDANIE RADY NADZORCZEJ z działalności w roku 2013
SPRAWOZDANIE RADY NADZORCZEJ z działalności w roku 2014
SPRAWOZDANIE RADY NADZORCZEJ z działalności w roku 2015
SPRAWOZDANIE RADY NADZORCZEJ z działalności w roku 2016
SPRAWOZDANIE RADY NADZORCZEJ z działalności w roku 2017
Regulamin Rady Nadzorczej - przyjęty Uchwałą WZ nr 11/2018 z dnia 23 maja 2018 roku